Close menu
 
Favoriet Beleggen

Starbucks richt pijlen op lokale Chinese markt

  • Erik Willems
Starbucks
http://www.flickr.com/photos/drigoteixeira/

Koffiewinkelketen Starbucks wil uitbreiden op de lokale Chinese markt. De grootste koffieverkoper van de wereld zal het aantal filialen in kleinere steden verdrievoudigen.

Dat schrijft persbureau Bloomberg.

Met de uitbreiding wordt China de belangrijkste afzetmarkt voor Starbucks na de VS. Tegen 2015 moeten 1500 winkels geopend zijn in 70 Chinese steden. Wereldwijd heeft Starbucks meer dan 17.000 winkels.

De expansie naar de kleinere steden is de beste manier om te groeien, laat een topman van Starbucks weten. 'We zien nog groeikansen in de metropolen, maar zeker ook in de kleinere steden.'

Stijgende vraag

Starbucks speelt hiermee in op een flink stijgende vraag naar koffie in China. Volgens onderzoeksbureau Euromonitor zal de totale koffiemarkt in 2015 zijn toegenomen tot $714 mln, tegenover $460 mln in 2011. Dat is een stijging van 55%.

Starbucks is op dit moment al marktleider als koffieverkoper in China, met een marktaandeel van 66%. Toch valt de omzet in het land ($167 mln in het eerste kwartaal) in het niets bij de omzet in de VS ($2.6 mrd).

Bron: FD
 
Reageer als eerste op dit bericht!

Bel gratis met 0800 - 666 666 7 voor hulp met inloggen